fbpx

Solid Partner księgowość sp. z o.o. jako przykład przedsiebiorstwa społecznego

Jak zrodził się pomysł na Wasze przedsiębiorstwo społeczne?

Powstanie przedsiębiorstwa społecznego Solid Partner Księgowość spółka z o.o. zapoczątkowane zostało wcześniejszym doświadczeniami założyciela Tomasza Łaszczycha. P. Tomasz specjalizował się w obsłudze księgowej firm i organizacji pozarządowych (NGO).

Z drugiej strony dostrzec można szczególnie duże zapotrzebowanie na takie usługi, ponieważ przy rozliczeniach firm o celach społecznych potrzebna jest dodatkowa sprawozdawczość. To z kolei wymaga wykonania wielu działań pomocniczych, które mogą być realizowane przez osoby, które nie posiadają pełnych kompetencji do prowadzenia ksiąg rachunkowych, ale są otwarte na naukę.

Co oferuje i gdzie działa?

Solid Partner Księgowość Sp. z o.o. jako przedsiębiorstwo społeczne świadczy profesjonalne, wyspecjalizowane usługi księgowe dla podmiotów ekonomii społecznej:

  • stowarzyszeń,
  • fundacji,
  • spółdzielni socjalnych oraz
  • spółek z o.o. „non profit”.

Jesteśmy w pełnej gotowości, by jako profesjonalni doradcy od podatków i finansów stawić czoła wyzwaniom w rozliczaniu projektów, dotacji, grantów, które wymaga uwzględnienia specyficznych wymagań i dodatkowej sprawozdawczości.

Nasza firma obsługuje klientów z terenu całego kraju, jednak ze względu na lokalizację naszej siedziby (Katowice) zdecydowana większość naszych klientów to przedsiębiorstwa z aglomeracji śląskiej, ale także z województwa małopolskiego czy dolnośląskiego.

Jakie działania społeczne i / lub w zakresie reintegracji podejmujecie?

Prowadząc działalność gospodarczą jako przedsiębiorstwo społeczne naszym celem jest wspieranie osób niepełnosprawnych, bezrobotnych oraz zagrożonych wykluczeniem, poprzez integrację społeczną i zawodową wyrażoną odpowiednim zatrudnieniem tych osób.

W tym momencie zatrudniamy 9 osób, w tym 6 osób z niepełnosprawnością (są to osoby m.in. niewidzące lub niedowidzące).

W codziennej pracy staramy się wspierać osoby zatrudnione oraz umożliwiać im podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowym poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju szkoleniach związanych tematycznie z rodzajem wykonywanej pracy, a także świadczonymi przez nas usługami. Dzięki dobrej organizacji pracy staramy się łączyć telepracę ze sporadyczną bytnością w biurze, co ułatwia naszym pracownikom aktywność zawodową.

Co się udało, a co nie i jak poradziliście sobie z trudnościami?

W naszych działaniach biznesowych głównym priorytetem Solid Partner Księgowość było utworzenie działu marketingu,. Jego zadaniem jest prowadzenie szeregu działań marketingowych prowadzących do pozyskania i zawierania umów z nowymi kontrahentami.

Planowanymi działaniami były:

  • telemarketing,
  • założenie strony internetowej,
  • założenie i prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, wizytówki Google Moja firma, a także
  • obsługa różnego rodzaju portali z ogłoszeniami, czy zapytaniami ofertowymi np. takich jak olx, oferteo, firmy net.

To, co zdecydowanie możemy uznać za sukces to faktu utworzenia działu marketingu, realizacja planu i zdecydowanie osiągnięte wyniki. Jednak mimo tego nie obyło się bez porażek czy trudności, mianowicie planowane działania telemarketingowe okazały się zbyt dużym wyzwaniem.

Osoby zatrudnione w dziale marketingu uczestniczyły w szkoleniu dotyczącym telemarketingu, jednak mimo odbytego szkolenia i uczestnictwie w warsztatach okazało się, że kontakt telefoniczny z potencjalnymi klientami i oferowanie świadczonych usług jest zadaniem zbyt trudnym, wymagającym doświadczenia szczególnie w prowadzeniu negocjacji. Niestety takich umiejętności nie posiadali nasi pracownicy. Poza tym sam fakt telefonowania i próby nawiązania rozmowy okazał się zadaniem bardzo stresującym i przerósł nasze możliwości.

Po dłuższym zastanowieniu się doszliśmy do wniosku, że planując prowadzenie działań telemarketingowych nie zdobyliśmy jednak szeregu informacji z tego zakresu, co w efekcie doprowadziło do zaprzestania działań telemarketingowych.

To, co zdecydowanie możemy polecić każdemu kto chciałby założyć i prowadzić przedsiębiorstwo społeczne to:

  • przeprowadzenie wielu analiz (np. konkurencji, potrzeb klienta) i
  • zgromadzenie maksymalnie dużej ilości informacji związanych z planowaną działalnością.

Plany na przyszłość

Nasze plany na przyszłość to przede wszystkim:

  • kontynuowanie budowania wizerunku naszej firmy oraz pozycji na rynku usług księgowych,
  • utrzymywanie wysokiej jakości świadczonych usług poprzez stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników, udział w szkoleniach.

Planujemy też poszerzyć nasze portfolio usług.

Krótka rada

Prowadząc przedsiębiorstwo społeczne w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, pamiętaj o tym, że uzyskanie wsparcia, i bonifikat dla NGO nie zawsze jest możliwe w przypadku tej formy prowadzenia działalności.

Jeśli chesz też przedstawić swoją firmę społeczną, to zapraszam do kontaktu.

O autorze

Waldemar Żbik

Jestem rewolwerowcem. Zajmuję się wspieraniem firm społecznych. Mój pojedynek w samo południe to walka z przeszkodami na drodze do sprawnego przedsiębiorstwa społecznego. Zamiast broni używam wiedzy prawnej i narzędzi biznesowych. Jeśli chcesz, to dostarczę Ci odpowiednich umiejętności, a potem staniemy ramię w ramię. Co Ty na to?

Dodaj komentarz

Akceptuję zasady prywatności

Opublikowane przez: Waldemar Żbik