Bieżąca działalność przedsiębiorstwa społecznego

Solid Partner księgowość sp. z o.o. jako przykład przedsiebiorstwa społecznego

Jak zrodził się pomysł na Wasze przedsiębiorstwo społeczne?

Powstanie przedsiębiorstwa społecznego Solid Partner Księgowość spółka z o.o. zapoczątkowane zostało wcześniejszym doświadczeniami założyciela Tomasza Łaszczycha. P. Tomasz specjalizował się w obsłudze księgowej firm i organizacji pozarządowych (NGO).

Z drugiej strony dostrzec można szczególnie duże zapotrzebowanie na takie usługi, ponieważ przy rozliczeniach firm o celach społecznych potrzebna jest dodatkowa sprawozdawczość. To z kolei wymaga wykonania wielu działań pomocniczych, które mogą być realizowane przez osoby, które nie posiadają pełnych kompetencji do prowadzenia ksiąg rachunkowych, ale są otwarte na naukę.

Co oferuje i gdzie działa?

Solid Partner Księgowość Sp. z o.o. jako przedsiębiorstwo społeczne świadczy profesjonalne, wyspecjalizowane usługi księgowe dla podmiotów ekonomii społecznej:

  • stowarzyszeń,
  • fundacji,
  • spółdzielni socjalnych oraz
  • spółek z o.o. „non profit”.

Jesteśmy w pełnej gotowości, by jako profesjonalni doradcy od podatków i finansów stawić czoła wyzwaniom w rozliczaniu projektów, dotacji, grantów, które wymaga uwzględnienia specyficznych wymagań i dodatkowej sprawozdawczości.

Nasza firma obsługuje klientów z terenu całego kraju, jednak ze względu na lokalizację naszej siedziby (Katowice) zdecydowana większość naszych klientów to przedsiębiorstwa z aglomeracji śląskiej, ale także z województwa małopolskiego czy dolnośląskiego.

Jakie działania społeczne i / lub w zakresie reintegracji podejmujecie?

Prowadząc działalność gospodarczą jako przedsiębiorstwo społeczne naszym celem jest wspieranie osób niepełnosprawnych, bezrobotnych oraz zagrożonych wykluczeniem, poprzez integrację społeczną i zawodową wyrażoną odpowiednim zatrudnieniem tych osób.

W tym momencie zatrudniamy 9 osób, w tym 6 osób z niepełnosprawnością (są to osoby m.in. niewidzące lub niedowidzące).

W codziennej pracy staramy się wspierać osoby zatrudnione oraz umożliwiać im podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowym poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju szkoleniach związanych tematycznie z rodzajem wykonywanej pracy, a także świadczonymi przez nas usługami. Dzięki dobrej organizacji pracy staramy się łączyć telepracę ze sporadyczną bytnością w biurze, co ułatwia naszym pracownikom aktywność zawodową.

Co się udało, a co nie i jak poradziliście sobie z trudnościami?

W naszych działaniach biznesowych głównym priorytetem Solid Partner Księgowość było utworzenie działu marketingu,. Jego zadaniem jest prowadzenie szeregu działań marketingowych prowadzących do pozyskania i zawierania umów z nowymi kontrahentami.

Planowanymi działaniami były:

  • telemarketing,
  • założenie strony internetowej,
  • założenie i prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, wizytówki Google Moja firma, a także
  • obsługa różnego rodzaju portali z ogłoszeniami, czy zapytaniami ofertowymi np. takich jak olx, oferteo, firmy net.

To, co zdecydowanie możemy uznać za sukces to faktu utworzenia działu marketingu, realizacja planu i zdecydowanie osiągnięte wyniki. Jednak mimo tego nie obyło się bez porażek czy trudności, mianowicie planowane działania telemarketingowe okazały się zbyt dużym wyzwaniem.

Osoby zatrudnione w dziale marketingu uczestniczyły w szkoleniu dotyczącym telemarketingu, jednak mimo odbytego szkolenia i uczestnictwie w warsztatach okazało się, że kontakt telefoniczny z potencjalnymi klientami i oferowanie świadczonych usług jest zadaniem zbyt trudnym, wymagającym doświadczenia szczególnie w prowadzeniu negocjacji. Niestety takich umiejętności nie posiadali nasi pracownicy. Poza tym sam fakt telefonowania i próby nawiązania rozmowy okazał się zadaniem bardzo stresującym i przerósł nasze możliwości.

Po dłuższym zastanowieniu się doszliśmy do wniosku, że planując prowadzenie działań telemarketingowych nie zdobyliśmy jednak szeregu informacji z tego zakresu, co w efekcie doprowadziło do zaprzestania działań telemarketingowych.

To, co zdecydowanie możemy polecić każdemu kto chciałby założyć i prowadzić przedsiębiorstwo społeczne to:

  • przeprowadzenie wielu analiz (np. konkurencji, potrzeb klienta) i
  • zgromadzenie maksymalnie dużej ilości informacji związanych z planowaną działalnością.

Plany na przyszłość

Nasze plany na przyszłość to przede wszystkim:

  • kontynuowanie budowania wizerunku naszej firmy oraz pozycji na rynku usług księgowych,
  • utrzymywanie wysokiej jakości świadczonych usług poprzez stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników, udział w szkoleniach.

Planujemy też poszerzyć nasze portfolio usług.

Krótka rada

Prowadząc przedsiębiorstwo społeczne w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, pamiętaj o tym, że uzyskanie wsparcia, i bonifikat dla NGO nie zawsze jest możliwe w przypadku tej formy prowadzenia działalności.

Jeśli chesz też przedstawić swoją firmę społeczną, to zapraszam do kontaktu.

Jestem rewolwerowcem. Zajmuję się wspieraniem firm społecznych. Mój pojedynek w samo południe to walka z przeszkodami na drodze do sprawnego przedsiębiorstwa społecznego. Zamiast broni używam wiedzy prawnej i narzędzi biznesowych. Jeśli chcesz, to dostarczę Ci odpowiednich umiejętności, a potem staniemy ramię w ramię. Co Ty na to?

Zamów bezpłatną konsultację

i porozmawiaj na temat Twojej indywidualnej sytuacji!

Dwóch mężczyzn w garniturach Przedsiębiorstwa Społecznego pozuje do zdjęcia.

Trzy ostatnie wpisy

Do 10 grudnia trwa konkurs dotacyjny w ramach Programu Nowe FIO na rok 2025. W tym wpisie chcemy przyjrzeć się wybranym szczegółom i warunkom tego

Coraz więcej firm decyduje się na utworzenie fundacji. Tego typu inicjatywy pozwalają przedsiębiorstwom nie tylko na wspieranie wartościowych projektów społecznych, ale także na budowanie pozytywnego

Kiedy już wiesz, że chcesz powołać fundację czy też spółkę z o.o. non profit to w głowie pojawia się kolejne pytanie: czy zrobić to samodzielnie,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jesteś człowiekiem? Podaj wynik działania *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Skip to content