Spis treści
ToggleJak zrodził się pomysł na Wasze przedsiębiorstwo społeczne?
Powstanie przedsiębiorstwa społecznego Solid Partner Księgowość spółka z o.o. zapoczątkowane zostało wcześniejszym doświadczeniami założyciela Tomasza Łaszczycha. P. Tomasz specjalizował się w obsłudze księgowej firm i organizacji pozarządowych (NGO).
Z drugiej strony dostrzec można szczególnie duże zapotrzebowanie na takie usługi, ponieważ przy rozliczeniach firm o celach społecznych potrzebna jest dodatkowa sprawozdawczość. To z kolei wymaga wykonania wielu działań pomocniczych, które mogą być realizowane przez osoby, które nie posiadają pełnych kompetencji do prowadzenia ksiąg rachunkowych, ale są otwarte na naukę.
Co oferuje i gdzie działa?
Solid Partner Księgowość Sp. z o.o. jako przedsiębiorstwo społeczne świadczy profesjonalne, wyspecjalizowane usługi księgowe dla podmiotów ekonomii społecznej:
- stowarzyszeń,
- fundacji,
- spółdzielni socjalnych oraz
- spółek z o.o. „non profit”.
Jesteśmy w pełnej gotowości, by jako profesjonalni doradcy od podatków i finansów stawić czoła wyzwaniom w rozliczaniu projektów, dotacji, grantów, które wymaga uwzględnienia specyficznych wymagań i dodatkowej sprawozdawczości.
Nasza firma obsługuje klientów z terenu całego kraju, jednak ze względu na lokalizację naszej siedziby (Katowice) zdecydowana większość naszych klientów to przedsiębiorstwa z aglomeracji śląskiej, ale także z województwa małopolskiego czy dolnośląskiego.
Jakie działania społeczne i / lub w zakresie reintegracji podejmujecie?
Prowadząc działalność gospodarczą jako przedsiębiorstwo społeczne naszym celem jest wspieranie osób niepełnosprawnych, bezrobotnych oraz zagrożonych wykluczeniem, poprzez integrację społeczną i zawodową wyrażoną odpowiednim zatrudnieniem tych osób.
W tym momencie zatrudniamy 9 osób, w tym 6 osób z niepełnosprawnością (są to osoby m.in. niewidzące lub niedowidzące).
W codziennej pracy staramy się wspierać osoby zatrudnione oraz umożliwiać im podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowym poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju szkoleniach związanych tematycznie z rodzajem wykonywanej pracy, a także świadczonymi przez nas usługami. Dzięki dobrej organizacji pracy staramy się łączyć telepracę ze sporadyczną bytnością w biurze, co ułatwia naszym pracownikom aktywność zawodową.
Co się udało, a co nie i jak poradziliście sobie z trudnościami?
W naszych działaniach biznesowych głównym priorytetem Solid Partner Księgowość było utworzenie działu marketingu,. Jego zadaniem jest prowadzenie szeregu działań marketingowych prowadzących do pozyskania i zawierania umów z nowymi kontrahentami.
Planowanymi działaniami były:
- telemarketing,
- założenie strony internetowej,
- założenie i prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, wizytówki Google Moja firma, a także
- obsługa różnego rodzaju portali z ogłoszeniami, czy zapytaniami ofertowymi np. takich jak olx, oferteo, firmy net.
To, co zdecydowanie możemy uznać za sukces to faktu utworzenia działu marketingu, realizacja planu i zdecydowanie osiągnięte wyniki. Jednak mimo tego nie obyło się bez porażek czy trudności, mianowicie planowane działania telemarketingowe okazały się zbyt dużym wyzwaniem.
Osoby zatrudnione w dziale marketingu uczestniczyły w szkoleniu dotyczącym telemarketingu, jednak mimo odbytego szkolenia i uczestnictwie w warsztatach okazało się, że kontakt telefoniczny z potencjalnymi klientami i oferowanie świadczonych usług jest zadaniem zbyt trudnym, wymagającym doświadczenia szczególnie w prowadzeniu negocjacji. Niestety takich umiejętności nie posiadali nasi pracownicy. Poza tym sam fakt telefonowania i próby nawiązania rozmowy okazał się zadaniem bardzo stresującym i przerósł nasze możliwości.
Po dłuższym zastanowieniu się doszliśmy do wniosku, że planując prowadzenie działań telemarketingowych nie zdobyliśmy jednak szeregu informacji z tego zakresu, co w efekcie doprowadziło do zaprzestania działań telemarketingowych.
To, co zdecydowanie możemy polecić każdemu kto chciałby założyć i prowadzić przedsiębiorstwo społeczne to:
- przeprowadzenie wielu analiz (np. konkurencji, potrzeb klienta) i
- zgromadzenie maksymalnie dużej ilości informacji związanych z planowaną działalnością.
Plany na przyszłość
Nasze plany na przyszłość to przede wszystkim:
- kontynuowanie budowania wizerunku naszej firmy oraz pozycji na rynku usług księgowych,
- utrzymywanie wysokiej jakości świadczonych usług poprzez stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników, udział w szkoleniach.
Planujemy też poszerzyć nasze portfolio usług.
Krótka rada
Prowadząc przedsiębiorstwo społeczne w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, pamiętaj o tym, że uzyskanie wsparcia, i bonifikat dla NGO nie zawsze jest możliwe w przypadku tej formy prowadzenia działalności.
Jeśli chesz też przedstawić swoją firmę społeczną, to zapraszam do kontaktu.