Webinary dotyczą aspektów prawnych spółdzielczości socjalnej, które przekładają się na księgowość w spółdzielni socjalnej. Nagrania kierowane są do dwóch grup:
  • osób prowadzących księgowość w spółdzielni socjalnej, które nie do końca rozumieją specyfikę spółdzielni, spraw prawnych, które przekładają się na aspekty księgowe i finansowe,
  • zarządzających spółdzielnią socjalną, które to osoby potrzebują upewnić się, że osoba prowadząca księgi rachunkowe prawidłowo ujmuje sprawy typowo spółdzielcze.
Zachęcamy do skorzystania z pakietu. Więcej informacji poniżej.

59,00 

Podczas lustracji w spółdzielniach socjalnych zauważyłem, że w wielu przypadkach aspekty typowo spółdzielcze sprawiają osobom prowadzącym księgowość w danym podmiocie sporo problemów. Dosyć często też członkowie zarządu spółdzielni nie są w stanie zweryfikować, czy te obszary są prawidłowo prowadzone w spółdzielni. Właśnie dlatego powstał ten pakiet. Zależało nam, by dostarczyć odpowiedniej wiedzy dwóm grupom:

  • osobom prowadzącym księgowość w spółdzielni socjalnej, które nie do końca rozumieją specyfikę spółdzielni, spraw prawnych, które przekładają się na aspekty księgowe i finansowe,
  • zarządzającym spółdzielnią socjalną, którzy potrzebują upewnić się, że osoba prowadząca księgi rachunkowe prawidłowo ujmuje sprawy typowo spółdzielcze.

Krótko mówiąc: nasz pakiet webinarów został stworzony, abyś mógł/a zgłębić tajniki aspektów prawnych spółdzielczości, które mają bezpośredni wpływ na sprawy księgowe i finansowe. Bez względu na to, czy masz za sobą lata doświadczenia, czy też dopiero zaczynasz swoją przygodę z sektorem społecznym, nasze webinaria dostarczą Ci sporą dawkę wiedzy i umiejętności w tym zakresie.

Co otrzymujesz w ramach pakietu?

W ramach pakietu otrzymujesz:

  • nagranie z webinaru pt. “Finansowe i księgowe aspekty spółdzielczości socjalnej cz. 1” (czas trwania: 1 h 16 min),
  • nagranie z webinaru pt. “Finansowe i księgowe aspekty spółdzielczości socjalnej cz. 2” (czas trwania: 58 min).

O czym dokładnie mówimy podczas webinarów?

Pierwszy webinar obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Przyjęcie nowego członka do spółdzielni i skutki księgowe – jak wygląda procedura przyjęcia nowego członka i jakie rodzi skutki księgowe? czy przyjęcie nowego członka znajdzie swoje odzwierciedlenie w bilansie spółdzielni?
  2. Zaangażowanie kapitałowe członków spółdzielni (wpisowe, udziały, wkłady) – w jaki sposób członkowie spółdzielni mogą wnieść do niej swój kapitał? w jakich sytuacjach dana forma będzie najbardziej odpowiednia? jak działa odpowiedzialność członków spółdzielni do wysokości wniesionych udziałów? kiedy można zwrócić udziały członka?
  3. Fundusze w spółdzielni socjalnej – z jakimi funduszami będziemy mieć do czynienia w spółdzielni socjalnej? kiedy będą się one zwiększać, a kiedy zmniejszać?

Podczas drugiego webinaru poruszyliśmy następujące tematy:

  1. Podział nadwyżki bilansowej / pokrycie straty – jak to zrobić prawidłowo? jakie są najczęściej występujące błędy? jakie są sankcje za błędy w tym zakresie?
  2. Weryfikacja prawidłowości zaksięgowania uchwały o podziale nadwyżki / pokryciu straty – jak sprawdzić czy uchwała w sprawie podziału nadwyżki / pokrycia straty została prawidłowo zaksięgowana?
  3. Podatek VAT, gdy jednocześnie prowadzimy działalność statutową – jak rozliczać podatek VAT, gdy jednocześnie prowadzimy w spółdzielni socjalnej działalność statutową nieodpłatną?

Dlaczego warto skorzystać z naszego pakietu?

Jest tutaj co najmniej kilka powodów:

  1. Ekspercka wiedza: webinaria prowadzone są przez eksperta z wieloletnim doświadczeniem w zakresie spółdzielczości socjalnej. Nagrania dostarczą Ci sporo wiedzy i praktycznych wskazówek, które ułatwia Ci prowadzenie i zarządzanie spółdzielnią socjalną.
  2. Wsparcie: Dodatkowo otrzymasz dostęp do naszej zamkniętej platformy kursowej, gdzie masz możliwość dopytania nas o jakieś aspekty lub zgłoszenie swoich wątpliwości.
  3. Oszczędność czasu: Nagrania możesz oglądać bądź słuchać w dowolnym miejscu i o każdej porze, dostosowując naukę do swojego harmonogramu. Nie ma tutaj limitu czasowego, więc możesz wracać do nich kiedy tylko poczujesz taką potrzebę.

Kto jest autorem tego pakietu?

Pakiet został przygotowany w kwietniu 2024 r. przez Waldemara Żbika, ekonomistę z wykształcenia, który ma kilkanaście lat doświadczenia w spółdzielczości socjalnej, w tym od 15 lat posiada uprawnienia lustracyjne i przeprowadził kilkadziesiąt lustracji w spółdzielniach socjalnych.

 

Rozwijaj swoje kompetencje z nami i stań się bardziej pewny siebie w zarządzaniu finansami i księgowością w Twojej spółdzielni socjalnej!

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Pakiet: Finansowe i księgowe aspekty spółdzielczości socjalnej”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jesteś człowiekiem? Podaj wynik działania *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Produkty powiązane

Skip to content